peníze

Maminky, ruku na srdce, chodíte spát v pravidelnou hodinu? Podívejte se, který čas označili vědci za nejrizikovější k usínání.
Kdy jít spát? Vědci vytyčili ideální čas i méně zdravou hodinu
Ponocujete nebo chodíte spát pravidelně? Nová studie ukázala, že lidé, kteří chodí spát v tuto hodinu mají menší riziko výskytu srdečně-cévních chorob

Lidé, kteří chodí pravidelně spát mezi 22:00 a 23:00, mohou mít nižší riziko výskytu srdečně-cévních chorob, vyplývá ze studie britských vědců zveřejněné ve vědeckém časopise European Heart Journal. Informovala o tom britská veřejnoprávní stanice BBC.

Badatelé zkoumali údaje od 88.000 dobrovolníků, kteří sedm dní nosili na zápěstí specializované zařízení sbírající údaje o jejich spánku.

Výzkumníci pak následujících zhruba šest let sledovali zdravotní stav účastníků, specificky zdraví jejich oběhového systému. Za tu dobu se u 3000 účastníků vyvinula kardiovaskulární choroba, přičemž většina z nich chodila spát mimo „ideální“ časové rozpětí od 22:00 do 23:00.

„I když z naší studie nemůžeme vyvodit kauzalitu, výsledky naznačují, že usínání příliš brzy či příliš pozdě může pravděpodobně narušit tělesný rytmus, což může mít nepříznivé důsledky pro kardiovaskulární zdraví,“ přiblížil autor studie David Plans.

„Nejrizikovější čas (k usínání) byl po půlnoci,“ dodal Plans.

Proč je spánek důležitý?
Dostatek spánku je důležitý pro naše celkové zdraví i zdraví srdce a krevního oběhu – většina dospělých by se měla snažit každou noc spát sedm až devět hodin, poznamenala zdravotní sestra na kardiologickém oddělení Regina Giblinová.

„Spánek však není jediným faktorem, který může ovlivnit zdraví srdce. Je také důležité podívat se na svůj životní styl, být si vědom svého krevního tlaku a hladiny cholesterolu, udržovat si zdravou váhu, pravidelně cvičit a omezit příjem soli a alkoholu. Vyvážená strava může také pomoci udržet si zdravé srdce,“ dodala Giblinová.

Related Articles

- Advertisement -pr clanky

Mohlo by Vás zajímat